بعضی از سفرهای خارجی در سریالها برای بالا بردن بودجه کار است
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۲۷۱۶
علیرضا سبط احمدی تهیه کننده سینما و تلویزیون ضمن تاکید بر اینکه گاهی قصه در فیلمنامه ایجاب می کند که سکانس های سفر خارجی داشته باشیم می گوید اما گاها به نظر می رسد که این مسئله به منظور بالا بردن بودجه ی کار و بیشتر شدن درآمد باشد.
علیرضا سبط احمدی تهیه سینما و تلویزیون که آثاری چون "ایل دا"، "همه ی بچه های ما"، "همسایه ها" و.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
تهیه کننده «ایل دا» درباره اینکه چرا نقاط دیدنی کشورمان در آثار نمایشی به خوبی به تصویر کشیده نمی شود اظهار داشت: متاسفانه به دلیل پایین بودن نرخ برآورد ها و بودجه ها بخصوص در تلوزیون وضعیت به این صورت است. در کار سینمایی به نسبتی که کار از پایتخت بیرون می رود به همان نسبت هم باید گران بفروشد تا بازگشت سرمایه داشته باشد و از این جهت دچار مشکل می شود. ولی بخش اعظم کار تلوزیونی این است که این کار را انجام دهد و این مساله جزو اهداف تلوزیون است و نباید دوربین تلویزیونی محدود به تهران و چهار شهر دیگر باشد. دوربین تلوزیون حتما باید در اقصی نقاط کشور دیده شود و فعالیت کند و از تهران و مرکز خارج شود.
احمدی بیان کرد: وقتی دوربین از تهران بیرون می رود هزینه تولید خود به خود بالا می رود و هزینه اقامت، دستمزد ها، پذیرایی و بسیاری از هزینه هایی که در تهران راحت تر می توان با آن سر کرد در خارج از تهران گران تر تمام می شود. این یکی از دلایل است دلایل دوم تنبل شدن ما تهیه کننده ها و فیلم ساز ها است. کار خارج از مرکز تهران سخت تر است و حساسیت بالایی می طلبد و به دقت نظر بیشتری نیاز دارد. متاسفانه ما گاهی در نشان دادن این وضعیت تنبلی می کنیم. وظیفه دوربین تلوزیون این است که اقصی نقاط کشور را ببیند و آثار فرهنگی و تمدنی را در قالب کار های نمایشی به تصویر بکشد. این وضعیت می تواند در بازخورد داخلی و خارجی موثر باشد. وقتی کار ها به خارج از کشور می روند جز یک سری آزادی های تصویری و فردی اتفاق مهمی از نظر آثار باستانی و زیبایی های بصری و طبیعی نمی افتد.
او ادامه داد: بسیاری از کشور های پیرامون ما و شاید حتی یک دهم کشور های دنیا آنچه در ایران داریم نداشته باشند ولی مردم برای دیدن این کشور ها می روند و آنجا پول خرج می کنند. متاسفانه در این مسیر سیاست گذاری ها غلط بوده است. اخیراً سازمان میراث فرهنگی اتفاقی خوب را با شروع یک سریال تلوزیونی آغاز کرد. خود من به عنوان تهیه کننده ای که بیشتر کارهایم در خارج از تهران بود به عنوان مثال در کار میرزا تمام آثار طبیعی و بکر استان لرستان را به تصویر کشیدم و بسیاری از افراد از من می پرسیدند آیا این منطقه زیبا واقعا در ایران است؟! یا کار دیگری که در بوشهر داشتم و تصاویر نابی از این منطقه را به تصویر کشیدیم و به مردم نشان دادیم اگر دوربین ما از شهر خارج شود می توان در اقصی نقاط ایران کار ساخت، من این کار را کرده ام و در هر کاری از نیروی انسانی جدید استفاده کردم و بازیگرانی را به صنعت فیلم سازی معرفی کردم و هم مناطق بکر و زیبا و لوکیشن های جذاب و منحصر به فرد را به مردم کشور نشان دادم. این وظیفه صدا و سیما است که دوربینش را از تمرکز در تهران و چهار شهر دیگر در بیاورد و از راحت طلبی دست بکشد و هزینه های تولید را بالاتر ببرد تا تمام کشور را به تصویر بکشد.
تهیه کننده سریال «همسایه ها» در پایان گفت: ما هنوز استان هایی را داریم که دوربین شبکه های سراسری صدا و سیما در قالب کار های نمایشی آنجا حضور نداشته است. من گاهی مروری بر سریال های ترک دارم و می بینم در قالب یک سریال آداب و رسوم و فرهنگ و سنت و مناطق طبیعی و زیبایی ها را به تصویر کشیده است و مردم دنیا را با فرهنگ و آداب و رسوم و دیدنی های کشور ترکیه آشنا می کند. این کاری است که تلوزیون ما باید دنبال کند. دوربین های ما پا دیواری شده اند از هر طرف یک دیوار در عمق چند متری تصاویر ما وجود دارد، دوربین باید به فضای بکر اقصی نقاط کشور برود به جای اینکه دلار های بی زبان به کشور های منطقه برود. و ما می توانیم همین فضا را اینجا مهیا کنیم و همین پول ها وارد کشور خودمان شود و به سازندگی حوزه گردشگری کمک کند.
انتهای پیام//
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: بودجه درآمد سازمان میراث فرهنگی سینما و تلویزیون فرهنگ و تمدن برنا آثار نمایشی اهداف تلویزیون تهیه کننده اقصی نقاط کشور ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ | واکنش تهیه کننده نون خ | او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است و برای ...
به گزارش همشهری آنلاین، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقهای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ۵» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ۶» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
کد خبر 849428 منبع: تسنیم برچسبها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی تلویزیون - صدا و سیما